Wednesday, November 24, 2010

Tak kenal maka tak cinta ........

Istilah seumpama ini seringkali diutarakan oleh setiap insan yang pernah melalui alam "percintaan". Tetapi bukan itu yang ingin saya utarakan di dalam ruangan ini. Saya ingin berkongsi pengalaman dan idea dengan rakan - rakan tidak kira apa jua kerjaya mereka, bangsa dan budaya mereka.

Tuga sebagai seorang pendidik yang bertanggungjawab untuk melahirkan insan - insan yang berguna untuk negara pada masa akan datang. Tetapi bukan semudah yang disangkakan.  Setiap guru inginkan kejayaan daripada anak didiknya, agar mereka boleh berdikari apabila mereka dewasa kelak.....itulah harapan saya sebagai pendidik.

Dengan tanggungjawab sebagai guru cemerlang sains, saya sedar adalah perlu saya berkongsi pengalaman dengan mereka di luar sana agar saya dapat memantapkan lagi ilmu yang ada selama ini.

No comments:

Post a Comment